Aasta kommunikatsioonijuht 2025 ärisektori kategoorias: Karl Oder
Best Marketingi tunnustusega aasta parim kommunikatsioonijuht ärisektori kategoorias on Karl Oder.
Žüriiliikmete põhjendus: Karl Oderi tööd ja CV Online’i viimase aasta kommunikatsioonitegevust tõstis žürii esile kui Eesti ettevõtetele eeskuju andvat. Väikese tiimi ja piiratud eelarvega ette võetud tegevusmudel on olnud tõhus ja tekitanud Eesti mõõtmeis mitte väga suurele ettevõttele turuosast suurema meediajalajälje ning hea nähtavuse sotsiaalmeediakanaleis. Piiratud resursside tingimustes tegutsedes on Karl ka ise üles astunud ettevõtte sotsiaalmeedia klippides, võttes nii aktiivse kõneisiku rolli ning andes muidu Eesti turul tuntud kaubamärgiga, kuid anonüümsele värbamisplatvormile ka inimliku näo.
Oder: tähtsaim on järjepidevus ja oskus kuulata, mida inimesed tegelikult tahavad
Oder rõhutas saadud tunnustuse valguses, et suurim väärtus pole mitte auhinnas endas, vaid tiimis, kes selle taga seisab. „See näitab mulle juhina, et üks asi on juhtida kommunikatsiooni, aga tegelikult juhid sa ka kommunikatsioonitiimi. Ja just tiim on see täidesaatev jõud. See, et nad mind ära märkisid, tähendab mulle palju.“
Rääkides möödunud aastast, tõi Oder välja, et suurimaks väljakutseks on olnud kõikide kriiside keskel tähelepanu saavutamine. „Kui sinu ümber on palju kriise – sõjauudised, majanduskriisijutud –, siis kuidas üks erasektori ettevõte üldse pilti saab? Kui ajakirjanikel on päevad täis ja uudisvoog on tihe, pead leidma viisi, kuidas oma sõnum sinna vahele paigutada,“ selgitas ta.
Tema arvates on võtmesõnaks järjepidevus: „Ka „loll järjepidevus“ toob lõpuks tulemuse, sest ühel hetkel hakkab see tööle. Kui teed ajakirjaniku töö lihtsaks ja pakud talle vajaliku sisu täpselt nii, nagu ta seda ootab, saad ka vajaliku tähelepanu.“ Ehk aru tuleks saada ka ajakirjaniku tööst.
Oder soovitab rääkida sellest, millest inimesed päriselt kuulda tahavad. Ta tõi näiteks kommentaaride lugemise. „Kui midagi kuhugi üles paned, siis loe ka kommentaare ja vaata, millest inimesed ise räägivad. Sealt võib tulla väga häid mõtteid,“ soovitas ta. Kuigi kommentaarid on tema sõnul sageli õelad ja negatiivsed, peegeldavad need siiski ühiskonna üldist meeleolu ja ootusi.
Aasta Kommunikatsioonijuht 2025 žürii:
Margus Mets, EPRA president, KPMS
Indrek Raudjalg, EPRA juhatuse liige, Agenda PR
Karin Kase, Bolt (Aasta Kommunikatsioonijuht 2024)
Merili Luuk, EOK (Aasta Kommunikatsioonijuht 2024)
Taigar Väärtmaa, Delfi Ärileht
