Lihtne turundusstrateegia ja turundusraamistik, mida peaksid kohe täna rakendama

Turundus ei pea olema keeruline. Siin on lihtne turundusstrateegia ja turundusraamistik, mida peaksid kohe täna rakendama.

Turundus ei pea olema keeruline ja turundusstrateegia võib mahtuda ka ühele leheküljele. Kui sul on tunne, et kõik räägivad vaid automatiseerimisest ja algoritmidest ning mõnest uuest vägevast SaaS lahendusest, siis tegelikult on võimalik väga tugev lihtne turundusstrateegia ja turundusraamistik ehitada puhtalt inimpsühholoogia peale. Robert Cialdini seitsmest mõjutusprintsiibist – reciprocity, liking, authority, social proof, scarcity, consistency (boonus: unity) – on saanud ka kaasaegse turunduse kuldvara just seetõttu, et need töötavad alati, sõltumata trendidest või platvormist.

Iga printsiipi saab kasutada nii B2B kui B2C turunduses.

1. Vastastikkus: kingi enne, kui küsid

Me kõik tunneme end pisut võlglasena, kui keegi meile midagi väärtuslikku annab.

Pane tööle:
Jaga tasuta midagi, mis lahendab ühe konkreetse valu. Näiteks üks pisike maius restoranis kõikidele oma klientidele kohe pärast soolase söömist võib panna nad ka magustoidule mõtlema või teenindajale tippi jätma. Ja kohe kindlasti ei saa ju -10% kupongi kasutamata jätta, see on ju soodustus.

Personaliseeri: väike isiklik märkus nagu ”Mulle tundus, et sulle kuluks täna üks magus amps ära” vallandab inimeses emotsiooni, mis konverteerub ilmselt suuremaks müügiks.

2. Meeldimine: inimesed ostavad inimestelt

Me valime meelsasti partneriks ettevõtte või brändi, mille taga on meile sümpaatsed inimesed. Mõtle näiteks oma viimastele valimistele. Kas sa valisid erakonda või poliitikut ennast?

Pane tööle:
Too veebis ja sotsiaalmeedias esile oma meeskond – näod, naljad, ühised väärtused. Ära karda tunnistada ka oma eksimusi.

Kasuta kliendi sõnavara. Kui sihtrühm räägib ”mugavatest jalanõudest”, siis nemad ei taha kuulda ”uus kõrgtasemega ultra foam tehnoloogia 4.0”.

3. Autoriteet: tea millest räägid ja näita seda

Tunnustatud eksperdi sõna maksab rohkem kui keskmine reklaam. Too oma ettevõtte spetsialistid esile.

Pane tööle:
Proovi kasutada spetsialiste oma ettevõttest või kaasa rist-turunduse projektis mõni spetsialist, et ehitada üles edukas digitaalne pr kampaania.

Andmepõhised artiklid LinkedInis või blogis, täispikk podcast ja lühiklipid või näiteks PR kampaania meedias. Pole vahet, oluline on kaasata reaalseid andmeid ja spetsialiste, et tekitada autoriteetsust.

4. Sotsiaalne tõend: las teised teevad müügitöö ära

Kui 3000 inimest juba kasutab teenust, eeldab uus külastaja, et teenus toimib. B2B puhul piisab ka vähemast.

Pane tööle:
Paiguta hinnangud ja arvustused kodulehe ülaossa, mitte jalusesse. Tihti peidetakse soovitused lehe lõppu, mõistlik oleks need tuua aga ülespoole.

Kutsu kliente jagama lühikesi videosid või küsi igalt kliendilt lauseke tagasisidet. Tee see oma kliendisuhtluse igapäevaseks osaks.

5. FOMO: loo tunne, et sa jääd millestki ilma

Meie ajud reageerivad defitsiidile sekundiga, kuid sama kiirelt tabame ka ära, kui meid odava trikiga survestatakse. FOMO toimib ainult siis, kui piirang on aus ja põhjendatud. Inimesed ei ole rumalad.

Pane tööle:
Ainult X veel jäänud. Taimer, mis halastamatult tiksub. Limiteeritud boonused. Reaalajas laoseisu kuvamine.

Lõpeta “igavene viimane hetk” ja püüa keskenduda oma äris päriselt toimivale strateegiale. Me kõik teame, et ma saan homme e-mailile täpselt sama soodustuse, kui kasutan teist kontot.

6. Järjekindlus: alusta väikselt, liigu sujuvalt edasi

Kliendil, kes on juba mõne sammu teinud, on psühholoogiline sund jätkata. Pead aga veenduma, et pakud endiselt sama või veel paremat kvaliteeti.

Pane tööle: Pärast uudiskirjaga liitumist ära saada talle korraga mitmeid kirjasid. Püüa automatiseerida ja ajastada oma pakkumisi. Liigne püssirohu kasutamine ei ole hea, sest mõjub liigse müügina ja kasutad kogu oma võimalused kohe ära.

BOONUS: Ühtsustunne: “üks meist” loeb rohkem kui 10 soodustust

Kui klient tunneb, et jagab midagi sinu brändi ja klientidega, olgu see rahvus, hobid või maailmavaade, kerkib usaldus lakke ja ta tunneb sinu ettevõttega suuremat seost. Inimesed on bioloogiliselt karjaloomad ja emotsionaalsed olendid.

Pane tööle:
Loo kogukond: Facebook’i grupp või kohvikuseminar kord kuus. Kogukonna ehitamiseks võid valida ükskõik millise kanali ja meediumi.

Kasuta “meie” keelt: “Meie kliendid hoolivad …”

Alusta juba täna

Aga kui vajad värsket pilku või konkreetseid ideid, võta minuga ühendust vaatame koos üle, kuidas lihtsa turundusstrateegia loomine sinu ettevõtte puhul toimida võiks.

Search
Sisukord

Karl Oder

REDO Blog author | Growth & Product Marketing | HR Marketing | Helping Brands Attract Customers & Top Talent | Let’s Connect & Grow

Broneeri tasuta konsultatsioon

REDO TURUNDUS

Palun kirjelda päringuvormis lühidalt ka oma turundusvajadust.

info@redoturundus.ee
+ 372 56812661

Loe lisaks: